Одним з головних завдань школи є надання допомоги школярам у визначенні життєвого шляху, у формуванні їх професійної орієнтації, тобто вмінь орієнтуватися в світі, давати оцінку собі та своїм одноліткам, визначити своє місце у професійній структурі.
Профорієнтаційну роботу в школі проводять учителі всіх навчальних предметів, класні керівники, інші члени педагогічного колективу, фахівці різних галузей виробництва.
Соціально-психологічна служба у школі покликана забезпечити організацію профдіагностики — важливого засобу оцінки і самооцінки особистості, прогнозування стану нахилів і поведінки, засобу професійного вибору.
Профорієнтація — це довготривалий процес, який включає три основні моменти:
- вплив соціального середовища на особистість, що формується;
- усвідомлення необхідності праці, пізнання конкретної сфери праці;
- перетворення праці за законами розвитку сьогоденної дійсності.
Головним завданням роботи є надання допомоги школярам у визначенні їх життєвого шляху за допомогою діагностичної оцінки особистості; її здатності виконувати ту чи іншу роботу. Слід зазначити, що професійна орієнтація гарантується Конституцією України. Отже, законодавчо профорієнтація є одним із видів соціальної допомоги людині в її самовизначенні.
Профорієнтація — це довготривалий процес, який включає три основні моменти:
- вплив соціального середовища на особистість, що формується;
- усвідомлення необхідності праці, пізнання конкретної сфери праці,"
- перетворення праці за законами розвитку сьогоденної дійсності.
Допомогти молодій людині у свідомому визначенні свого місця в професійній структурі суспільства покликані і психологи, і педагоги, і соціологи, і медичні працівники. Психолого-педагогічна функція профорієнтації — це перш за все виявлення і формування інтересів, нахилів, здібностей школярів, визначення шляхів і умов ефективного управління їх професійним самовизначенням. Також це — формування професійних намірів у відповідності з інтересами і потребами конкретного регіону в кадрах.