Проблема методоб’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу:
Виховання національно-патріотичної свідомості громадянина України, формування й утвердження повноцінних мовленнєвих здібностей творчої особистості на уроках предметів суспільно-гуманітарного циклу
Мета:
Створити освітнє середовище для повноцінного розвитку особистості учня, його самореалізації й підготовки до самостійного життя; розкрити педагогічні можливості й уміння вчителя, створити умови для його розвитку як творчої особистості.
Кабінет української мови та літератури
Бойко Тетяна Дмитрівна забезпечує організаційну чіткість, глибоку змістовність, ефективність кожного уроку, виховує в дітей інтерес до ґрунтовного й глибокого вивчення рідної мови та літератури. Школярі оволодівають оптимальним обсягом знань, вчаться творчо їх застосовувати, набувати уміння й навички, зв'язно й образно висловлювати думку. Її уроки за своєю метою, змістом і структурою, методами проведення відповідають найновішим вимогам теорії й практики навчання в школі.
Третяк Ніна Іванівна навчаючи дітей рідної мови, розкриває її красу, учить любити рідне слово, формує в учнів уміння бачити, спостерігати, зіставляти й порівнювати, розвиває творчі здібності учнів, особливе значення надається застосуванню активних методів навчання української мови: евристичне спостереження, порівняння, конструювання, моделювання, смислового бачення, символічного бачення, методу творчої реалізації. Прилучає учнів до загальнолюдських цінностей у процесі інтегративного вивчення української мови з використанням засобів музики й живопису та з опорою на історичні дані.
Уроки Косенко Людмили Василівни об'єднує спільна риса: продуманість кожного етапу й чіткість планування. При підготовці до різних видів роботи з розвитку усного й писемного мовлення вчителька враховує принцип наступності. Стежить за формуванням зрілості суджень дітей від класу до класу, розвитком їхніх творчих здібностей, виробленням мовних умінь і навичок оформляти висловлювання, створює й застосовує ситуативні вправи.
Костючина Інга Іванівна працює над проблемою "Виховання ціннісної самооцінки учнів на основі впровадження краєзнавчих матеріалів на уроках історії. Намагається викладати історію як мистецтво слова, звертається до інтерактиву, що робить процес пізнання цікавим для учнів, а вчителю дає змогу ненав’язливо вплинути на формування навчальних компетентностей дітей, ефективно використовує проектну технологію при вивченні біографії істориків, проводить цікаву позакласну роботу.
Тичина Світлана Володимирівна. Значне місце в системі роботи педагога займає інтерактив. Тичина С.В. розробила систему дидактичного матеріалу, певна комбінація завдань дає можливість учителю здійснювати індивідуальний підхід до кожної дитини, ураховуючи її рівень знань. У своїй роботі спирається на передові науково-методичні дослідження.
Радченко Віра Володимирівна. Вивчаючи світову літературу, учні повинні не лише засвоїти певний обсяг матеріалу, а й навчитися точно й образно висловлювати свої думки. Та при всіх своїх перевагах усне мовлення має суттєвий недолік - швидко забувається. І допомогти можуть тут, як постійно доводить на практиці вчителька, опорні конспекти - таблиці, схеми, алгоритми. Тут Віра Володимирівна використовує лаконічні малюнки, знаки-символи, різні кольори та їх відтінки, які успішно замінюють задовгі й не завжди виразні підзаголовки й навіть визначення чи цілі правила.
Пилипенко Людмила Миколаївна. У своїй діяльності Пилипенко Л.М. намагається уникати шаблонів. Тому у практиці роботи застосовує нестандартні уроки, бо саме такі уроки сприяють підготовці учнів у літературознавчому, філософському, естетичному напрямках, наприклад: урок-вистава,урок-конкурс, урок-диспут Значне місце в системі роботи педагога займає диференціація. Пилипенко Л.М. розроблено систему дидактичного матеріалу (карток); певна комбінація завдань у картках дає можливість учителю здійснювати індивідуальний підхід до кожної дитини, враховуючи її рівень знань. У своїй роботі Людмила Миколаївна спирається на передові науково-методичні дослідження, завдяки чому й досягається поставлена мета.
Супрун Людмила Миколаївна. Велику увагу приділяє розвиваючому навчанню, розвитку логічного мислення учнів. Учитель також сприяє розвитку творчих здібностей у вихованців. На уроках активно використовує інноваційні форми й методи з метою підвищення інтересу своїх учнів до навчального процесу, враховуючи індивідуальні особливості дітей. Уважно готується до уроків, веде урок послідовно. Її учні учасники Міжнародних дитячих конкурсів. Активно веде роботу по формуванню загальнолюдських якостей добра, любові, справедливості, милосердя. Організовує цікаві пізнавальні виховні заходи, виховні бесіди, заохочує учнів до участі в загальношкільних заходах.