У 2013- 2014 навчальному році в нашій школі відкрився історико-краєзнавчий музей. Цій події передувала клопітка дослідницька робота по збиранню історичних експонатів та оформленню музейних кімнат. Силами шкільного колективу було оформлено три музейні кімнати, що відповідно висвітлюють народні традиції, культуру та побут Борзнянщини, розповідають про визначних осіб краю та історію рідної школи.
Історичне краєзнавство як принцип навчання та виховання на основі місцевого матеріалу є важливим засобом підвищення якості знань, сприяє формуванню в учнів наукового світогляду, прагненню до науково - дослідницької діяльності.
Місцевий матеріал став невід’ємною частиною вивчення вітчизняної історії. З минулого навчального року всі уроки на тему «Наш край» проводяться у музейних залах. Яскраве панно на одній із стін відтворює розвиток нашої державності від стародавніх часів до сучасності, що дає змогу учням систематизувати свої знання відповідно історичної хронології. В музеї зберігаються наконечники стріл воїнів часів Київської Русі, дерев’яні ікони, українська періодика початку ХХ століття, особисті речі та документи учасників І-ї та ІІ-ї світових воєн, предмети побуту та культури борзнянців ХІХ та початку ХХ століття.
Особливу цікавість відвідувачів викликає музейна кімната в якій розміщені світлини всіх учнів – випускників нашої школи, адже кожний може знайти фото своїх знайомих чи, навіть, родичів.
Вивчаючи рідний край, діти набувають і закріплюють навички пошукової, дослідницької роботи. При музеї працює історичний гурток «Пошук», мета якого навчити учнів систематизувати та узагальнювати фактичний матеріал, оволодівати методикою збору краєзнавчої інформації, складати каталоги зібраних документів та предметів, працювати із текстами документів, аналізувати писемні джерела, зіставляти інформацію із різних джерел. Набуту інформацію діти використовують при проведенні екскурсій.
Налагоджено тісний зв’язок навчальної та позакласної історико-краєзнавчої роботи, крім того, також важливою є різноманітність її форм і методів. У музеї проводяться тематичні виховні заходи, зустрічі з визначними людьми, випускниками минулих років, виступи фольклорного народного ансамблю.
Робота з музейними експонатами відкриває широкі можливості для самостійної діяльності учнів, для пошуку, дослідження і навіть невеличкого відкриття. Це пробуджує у школярів глибокий інтерес до історії краю, країни, викликає тягу до знань.
Практика роботи в шкільному музеї засвідчує, що використання краєзнавчого матеріалу не тільки не викликає перевантаження учнів, а, навпаки, значно полегшує засвоєння курсу історії, робить знання учнів більш міцними і глибокими, формує почуття людинолюбства, колективізму, громадської відповідальності та патріотизму.