Вівторок, 23.04.2024, 22:01
Вітаю Вас Гість | RSS

Борзнянська ЗОШ І-ІІІ ступенів
імені Христини Алчевської

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 131
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Програма "Обдаровані діти"

Мета й основні завдання програми: організувати раннє і поетапне виявлення здібних та обдарованих дітей, розробити цілісну систему діагностичних заходів за допомогою яких налагодити впровадження ефективних методичних засобів з метою пошуку, навчання і самовдосконалення здібних учнів, створити умови для гармонійного розвитку особистості.

 Принципи та передумови впровадження програми

  1.  Послідовність у діях адміністрації, педагогів, психологічної служби школи.
  2.  Системність у роботі з творчою молоддю.
  3. Природовідповідність – урахування вікових, індивідуальних особливостей дитини.
  4. Об'єктивність і науковість інформації, що ви­користовується.
  5.  Єдність поваги та вимогливості до особистості учня.
  6.  Саморозвиток особистості. Формування нави­чок самостійного оволодіння навчальною ін­формацією.
  7.  Свобода вибору особистості.
  8.  Неперервність  розвитку професійного  рівня вчителів, які  працюють з обдарованими уч­нями.
  9. Гуманізм.
  10.  Наочність.

Форми та методи роботи

Залучення обдарованих дітей до безперервного процесу самовдосконалення через збільшення операційного поля учнів, системне використання різних видів  урочної та позаурочної діяльності, а саме:

  • гуртки;
  • спортивні секції;
  • інтелектуальні ігри;
  • предметні олімпіади;
  • наукова робота в МАН;
  • дослідницька робота;
  • використання альтернативних програм;
  • конкурси;
  • турніри;
  • виховні години;
  • нестандартні уроки;
  • конференції;
  • спостереження;
  • консультації;
  • діагностика;
  • освітні проекти;
  • творчі звіти;
  • фестивалі;
  • зустрічі з цікавими людьми;
  • розробка навчальних програм;
  • предметні тижні;
  • лекції;
  • доповіді;
  • факультативи;
  • спецкурси;
  • екскурсії.

Учасники програми

Реалізація програми передбачає консолідацію зусиль усього педагогічного колективу, батьків, на­укових установ, позашкільних закладів.

Учасниками програми є:

  • адміністрація школи;
  • учителі;
  • учні;
  • класні керівники;
  • психолог;
  • соціальний педагог;
  • батьки;
  • члени спортивних секцій;
  • бібліотекар;
  • громадськість.

Пошук та виявлення обдарованих дітей

  1.  Розробка та проведення раннього  діагностування учнів 1-2-х класів.
  2. Проведення педагогічного консиліуму  з учителями 3-4 класів «Обдаровані діти, хто вони».
  3. Організація виставки малюнків, поробок, конкурсів швидкої лічби, розв’язання головоломок, знання лічилок, загадок, віршів, казок. 
  4. Проведення  математичної олімпіади для учнів 4 класів.
  5. Проведення педагогічного мосту  «Створення  оптимально освітнього середовища  для п’ятикласників».
  6. Проведення серед учнів 3-11 класів І етапу Міжнародного конкурсу  з української мови імені  Петра Яцика.
  7. Проведення тестування учнів 5 класів для виявлення рівня    навченості   п’ятикласників.
  8.  Забезпечення диференціації  навчання учнів 5-6 класів з метою підтримки здібних до навчання школярів.  
  9.  Проведення для учнів 5-7 класів: 
  • оглядів дитячої творчості юних художників, декоративно-ужиткових видів мистецтва;
  • шкільних спартакіад;
  • оглядів-конкурсів (музичних, вокальних, хореографічних);
  • змагань на першість школи з шашок та шахів.

    10. Проведення для учнів  8-11 класів:

  • шкільних олімпіад із базових дисциплін;
  • конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт з  предметів;
  • предметних тижнів, декад;
  • конкурсів ерудитів;
  • конкурсів-виставок учнівських робіт художньої творчості  та декоративно-ужиткових видів мистецтва;
  • оглядів-конкурсів (музичних, вокальних, хореографічних);
  • шкільних та міських спартакіад.

​   11. Поповнення інформаційного банку "Обдарована дитина" такими даними:

  • про обдарованих дітей;
  • про учасників районних предметних олімпіад;
  • про учнів, які взяли участь у конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт;
  • про вчителів, керівників гуртків, які працюють з обдарованими дітьми.

Навчання та виховання обдарованих дітей у школі

  1. Забезпечення  індивідуального підходу в навчанні та вихованні здібних та обдарованих школярів через диференціацію та особистісно орієнтоване навчання.
  2. Продовження профільного навчання у 10-11-х класах згідно з навчальною базою та побажаннями учнів та їх батьків.
  3. Використання годин варіативної  складової навчального плану для розвитку творчих здібностей учнів.
  4. Проведення  інтелектуальних конкурсів, змагань для обдарованих школярів.
  5. Продовження  запровадження курсів за вибором, спрямованих на поглиблення інтелектуального розвитку з урахуванням бажання дітей та батьків.
  6. Проведення зустрічей школярів із політичними, релігійними діячами, письменниками, видатними людьми.
  7. Запровадження системи стимулів для педагогів, що працюють з обдарованими дітьми.  
  8.  Розширення мережі гуртків у школі. Залучення учнів до участі в спортивних секціях ДЮСШ.  
  9.  Організація  підготовки команди учнів 9-11-х класів для участі у районному етапі гри «Що? Де? Коли?»

​Науково-методичне забезпечення програми

  1. Організація педагогічних лекторіїв з психології, педагогіки для батьків обдарованих дітей.
  2. Огляди науково-методичної літератури, матеріалів періодичної преси про роботу з обдарованими дітьми   (на засіданнях педагогічної, методичної рад, творчої групи вчителів).
  3. Систематиче проведення науково-практичних та науково-методичних конференцій, «круглих столів» з проблем навчання та виховання здібних та обдарованих учнів.​
  4. Надання науково-методичної  допомоги вчителям, які працюють зі  здібними та обдарованими учнями.

 

   Очікуваний результат

Організація навчально-виховного процесу з вико­ристанням різноманітних методів навчання, надання допомоги обдарованим учням з урахуванням рівня інтелектуального та соціального розвитку дитини. Акцентування уваги на використанні творчих мето­дів навчання, спрямування їх на:

  • можливості, що раніше були не визначені або не  використані;
  • повагу до бажання дітей працювати самостійно;
  • надання дитині свободи вибору;
  •  індивідуалізацію навчання залежно від особли­востей учня;
  • створення умов для конкретного втілення твор­чої ідеї;
  • заохочення     до     роботи     над     проектами-пропозиціями самих учнів;
  • повагу до потенційних можливостей учнів, які відстають у навчанні;
  • організацію безпосереднього спілкування учнів класу з обдарованими;
  • створення творчого середовища, яке сприяє розвитку природних можливостей кожного школяра.

 

 

Корисні посилання
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz