Вівторок, 19.03.2024, 06:40
Вітаю Вас Гість | RSS

Борзнянська ЗОШ І-ІІІ ступенів
імені Христини Алчевської

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 131
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Перевірте здібності вашої дитини. Можливо, вона геній?

Перевірте здібності вашої дитини. Можливо, вона геній?

  •  Чи випадало вашій дитині знаходити незвичне примінення якому-небудь предмету?

  •  Чи змінює вона свої уподобання?

  •  Чи любить малювати абстрактні картини?

  •  Чи любить малювати уявні предмети?

  •  Чи любить фантастичні історії?

  •  Складає вона оповідання чи вірші?

  •  Любить вирізати витіюваті, химерні фігурки?

  •  Траплялося так, що ваша дитина зробила те, чого не знає, або те, чого не існує?

  •  Буває у неї бажання щось переробити на свій смак?

  •  Чи боїться темноти?

  •  Чи вигадала дитина яке-небудь слово?

  •  Чи вважала вона це слово зрозумілим і без пояснень?

  •  Чи пробувала переставляти меблі в кімнаті за своїм уподобанням?

  •  Чи вдалим був цей задум?

  •  Чи використовувала якусь річ не за призначенням?

  •  Коли ваша дитина була зовсім маленька, чи могла вона угадувати призначення різних предметів?

  •  Чи вибирає одяг за своїм смаком, не зважаючи на ваш?

  •  Чи є у неї свій внутрішній світ, недоступний оточуючим?

  •  Чи шукає пояснення тому, чого ще не розуміє?

  •  Чи часто просить пояснити явища оточуючого світу?

  •  Чи любить читати книжки без ілюстрацій?

  •  Чи придумує свої власні ігри або розваги?

  •  Чи пам'ятає і чи розповідає свої сни або пережиті враження?

 

РЕЗУЛЬТАТИ:

Кожна відповідь "так" на запитання тесту оцінюється в 1 бал.

Від 20 до 23 балів: дитина дуже кмітлива, має власну точку зору на все, що її оточує. Слід допомагати дитині розвивати ці якості.

Від 15 до 19: дитина не завжди може проявити свої якості і здібності. Вона винахідлива і кмітлива, але лише тоді, коли чимось зацікавлена.

Від   9   до    14:   дитина   кмітлива   в   тих   сферах   діяльності,   де необов'язковий власний погляд на речі. Проте для творчих занять

багато не вистачає.

Від 4 до 8: ваша дитина проявляє творчість у мисленні лише при досягненні дуже важливої для неї мети, вона більше схильна до практичної діяльності.

Менше 4 балів: дитині не вистачає винахідливості, але вона може досягти успіхів як гарний виконавець, навіть у складних професіях.


МЕТОДИКА "ПАЛІТРА ІНТЕРЕСІВ"

Методику розроблено на базі аналогічних методик для юнаків і підлітків.
    Під час вивчення спрямованості інтересів молодших школярів варто враховувати й постійно мати на увазі, що інтереси в більшості дітей цього віку нечітко диференційовані й нестійкі. Але це не може бути причиною відмови від їх вивчення. Без інформації про схильності й інтереси дитини наші заходи можуть бути неадекватними.
    Важливо також і те, що незважаючи на думку дослідників щодо відсутності абсолютного збігу між інтересами й схильностями з одного боку та здібностями й обдарованістю з іншого, між ними існує тісний зв'язок.
    Цей зв'язок значно виражений уже на ранніх етапах розвитку особистості.
    Дитина цікавиться, як правило, тією наукою або сферою діяльності, в якій вона більшою мірою успішна, за досягнення в якій її часто заохочують дорослі й однолітки.
    Таким чином, схильності є індикатором здібностей та обдарованості з одного боку і відправною точкою для розвитку — з другого.
    Загальна характеристика
    Методика орієнтована на роботу з дітьми 6-10 років і може використовуватися педагогами й батьками.
    За допомогою цієї методики можна отримати первинну інформацію про спрямованість інтересів дитини. Це, у свою чергу, дасть можливість робити об'єктивні висновки про здібності й про характер обдарованості дитини.
    Інструкція для дітей
    У правому верхньому куті листа відповідей запишіть своє ім'я й прізвище. Відповіді на запитання розміщуйте в клітинках: відповідь на перше запитання в клітинці під номером 1, відповідь на друге запитання в клітинці під номером 2 і так далі. Усього 35 запитань.
    Варіанти відповідей такі:
    • якщо те, про що йдеться, вам не подобається, ставте знак «—»;
    • якщо подобається — «+»;
    • якщо дуже подобається — «++».
    Опитувальний лист
    Чи подобається тобі:
    1) розв'язувати логічні завдання й завдання на кмітливість;
    2) читати самостійно (слухати, коли тобі читають) казки, оповідання, повісті;
    3) співати, грати на музичному інструменті;
    4) займатися фізкультурою;
    5) грати разом з іншими дітьми в різні колективні ігри;
    6) читати (слухати, коли тобі читають) оповідання про природу;
    7) робити що-небудь на кухні (мити посуд, допомагати готувати їжу);
    8) гратися з технічним конструктором;
    9) вивчати мову, цікавитися й користуватися новими, незнайомими словами;
    10) самостійно малювати;
    11) грати в спортивні рухливі ігри;
    12) керувати іграми дітей;
    13) ходити в ліс, у поле, спостерігати за рослинами, звірами, комахами;
    14) ходити до магазину по продукти;
    15) читати (слухати, коли тобі читають) книги про техніку, машини, космічні кораблі та ін.;
    16) грати в ігри з відгадуванням слів (назв міст, тварин);
    17) самостійно складати історії, казки, оповідання;
    18) дотримуватися режиму дня, робити зарядку щоранку;
    19) розмовляти з новими, незнайомими людьми;
    20) доглядати за домашнім акваріумом, піклуватися про тварин (птахів, кішку, собаку та ін;);
    21) прибирати за собою книги, зошити, іграшки та ін;
    22) конструювати, малювати проекти літаків, кораблів та ін;
    23) знайомитися з історією (відвідувати історичні музеї);
    24) самостійно, без спонукання з боку дорослих займатися різними видами художньої творчості;
    25) читати (слухати, коли тобі читають) книги про спорт, дивитися спортивні телепередачі;
    26) пояснювати щось іншим дітям або дорослим (переконувати, сперечатися, доводити свою думку);
    27) доглядати за свійськими тваринами й рослинами, допомагати їм, лікувати їх та ін.;
    28) допомагати дорослим робити прибирання у квартирі (витирати пил, підмітати підлогу та ін.);
    29) самостійно рахувати, займатися математикою в школі;
    30) знайомитися із суспільними явищами й міжнародними подіями;
    31) ігри-драматизації, участь у постановці спектаклів;
    32) займатися спортом у секціях і гуртках;
    33) допомагати іншим людям;
    34) працювати в саду, на городі, вирощувати рослини;
    35) допомагати комусь шити, вишивати, прати або займатися цим самостійно?
    Лист відповідей
    ___________________________________________
    _______________(дата)
    ___________________________________________(прізвище, ім'я)

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35


    Опрацювання результатів
    Запитання складено відповідно до умовного розподілу схильностей дитини за сьома сферами: математика й техніка;
    • гуманітарна сфера;
    • художня діяльність;
    • фізкультура й спорт; комунікативні інтереси; природа й природознавство;
    • домашні обов'язки, праця із самообслуговування.
    Підрахуйте кількість плюсів і мінусів по вертикалі (плюс і мінус взаємно знищуються). Здібності, що набрали найбільшу кількість плюсів, домінують. Під час підбиття підсумків і особливо під час формулювання висновків варто зробити поправку на об'єктивність відповідей.
    Також необхідно враховувати, що в обдарованої дитини інтереси у всіх сферах можуть бути однаково добре виражені, при цьому в деяких дітей може спостерігатися відсутність схильностей до якихось сфер. У цьому випадку варто вести мову про якийсь певний тип спрямованості інтересів дитини.
    Для того щоб отримана інформація була об'єктивною, спробуйте самі відповісти на ці запитання. Для цього початок запитання необхідно дещо змінити: «Чи подобається Вашій дитині...» Тепер порівняйте свої відповіді з відповідями Вашої дитини.
    Для більшої наочності скористаємося графічним вираженням результатів.
    Відкладемо на вертикальній осі Y кількість отриманих одиниць (плюсів і мінусів), а на горизонтальній осі X позначимо сім сфер.
    Пропонована методика, крім діагностичної функції, допоможе й у розв'язанні корекційно-педагогічних завдань. Отримані результати будуть дуже корисними як опорна схема для подальших спостережень за дитиною, а також допоможуть зробити розвиток дитини всебічним і гармонійним.


МЕТОДИКА ЛОСЄВОЇ А.А.

Інструкція. Нижче перераховані 10 сфер, у яких учень може виявити свої таланти. До кожної сфери наведені характеристики. Вам необхідно за нижче запропонованою шкалою оцінити кожну з цих характеристик:
    5 балів — характеристика властива учневі найбільшою мірою;
    4 бали — характеристика властива учневі в ступені вище середнього;
    З бали— характеристика властива в середньому ступені;
    2 бали— найнижчий ступінь.
    Ця методика проводиться на основі спостережень за дитиною. Одну дитину повинні оцінювати кілька експертів: батьки, учителі з різних предметів, психолог.
    I. Інтелектуальна сфера
    1. Висока пізнавальна активність, мобільність.
    2. Швидкість і точність виконання розумових операцій.
    3. Стійкість уваги.
    4. Оперативна пам'ять — швидко запам'ятовує почуте або прочитане без спеціальних завчань, не витрачає багато часу на повторення того, що потрібно запам'ятати.
    5. Навички логічного мислення, добре міркує, ясно мислить, не плутається в думках.
    6. Багатство активного словника.
    7. Швидкість і оригінальність вербальних (словесних) асоціацій. Добре вловлює зв'язок між однією подією й іншою, між причиною і наслідком. Добре розуміє недоговорене, здогадується про те, що часто прямо не висловлюється дорослими, але мається на увазі. Вловлює, причини вчинків інших людей, мотиви їхнього поводження.
    8. Виражена установка на творче виконання завдань.
    9. Розвиненість творчого мислення й уяви.
    10. Володіння основними компонентами уміння учитися.
    11. Здатність контролювати власну творчу діяльність, підвищений темп розумового розвитку.
    12. Можливість передбачення результату діяльності.
    II. Сфера академічних досягнень
    1. Багатий словниковий запас, використання складних синтаксичних структур.
    2. Підвищений інтерес до обчислень, математичних відносин.
    3. Підвищена увага до явищ природи, проведення дослідів.
    4. Демонстрація розуміння причинно-наслідкових відносин. Виражає свої думки ясно і точно (усно або письмово).
    5. Читає книги, статті, науково-популярні видання з випереджанням своїх однолітків на рік-два.
    6. Гарна «моторна» координація, особливо між зоровим сприйняттям і рукою (добре фіксує те, що бачить, і чітко записує те, що чує).
    7. Читання науково-популярної літератури приносить більше приємностей, ніж читання художньої.
    8. Не сумує, якщо його проект не підтриманий або якщо його «експеримент» не вийшов.
    9. Намагається з'ясувати причини і зміст подій.
    10. Приділяє багато часу створенню власних «проектів».
    11. Любить обговорювати наукові відкриття, винаходи, часто задумується про це.
    III. Творчість
    1. Висока продуктивність з безлічі різних речей.
    2. Винахідливість у використанні матеріалів і ідей.
    3. Схильність до завершеності і точності в заняттях.
    4. Задає багато питань з предмета, що його цікавить.
    5. Любить малювати.
    6. Виявляє тонке почуття гумору.
    7. Не боїться бути таким, як усі.
    8. Схильний до фантазій, гри.
    IV. Літературні сфери
    1. Може легко «побудувати» розповідь, починаючи від зав'язки сюжету і кінчаючи розв'язанням якогось конфлікту.
    2. Придумує щось нове і незвичайне, коли розповідає про щось уже знайоме і відоме усім.
    3. Дотримується тільки необхідних деталей у розповідях про події, усе несуттєве відкидає, залишає головне, найбільш характерне.
    4. Уміє добре дотримуватися обраного сюжету, не втрачає основної думки.
    5. Уміє передати емоційний стан героїв, їхні переживання і почуття.
    6. Уміє ввести в розповідь такі деталі, що важливі для розуміння події, про які йдеться, і в той же час не упускає основну сюжетну лінію.
    7. Любить писати розповіді або статті.
    8. Зображує у своїх розповідях героїв «живими», передає їхні почуття і настрої.
    V. Артистична сфера
    1. Легко входить у роль іншого персонажа, людини.
    2. Цікавиться акторською грою.
    3. Змінює тональність і вираження голосу, коли зображує іншу людину.
    4. Розуміє і зображує конфліктну ситуацію, коли має можливість розіграти яку-небудь драматичну сцену.
    5. Передає почуття через міміку, жести, рухи.
    6. Прагне викликати емоційні реакції в інших людей, коли про що-небудь із захопленням розповідає.
    7. З великою легкістю драматизує, віддає почуття й емоційні переживання.
    8. Пластичний і відкритий для всього нового, «не зациклюється» на старому. Не любить уже випробуваних варіантів, завжди перевіряє виниклу ідею і тільки після «експериментальної» перевірки може від неї відмовитися.
    VI. Музична сфера
    1. Відзивається дуже швидко і легко на ритм мелодії.
    2. Добре співає.
    3. У гру на інструменті, у спів або танець вкладає багато енергії і почуттів.
    4. Любить музичні заняття. Прагне піти на концерт туди, де можна слухати музику.
    5. Може співати разом з іншими так, щоб виходило злагоджено і добре.
    6. У співі або музиці виражає свої почуття, стан.
    7. Складає оригінальні, свої власні мелодії.
    8. Добре грає на якому-небудь інструменті.
    VII. Технічна сфера
    1.Добре виконує всякі завдання з ручної праці.
    2. Цікавиться механізмами і машинами.
    3. У світ його захоплень входить конструювання машин, приладів, моделей потягів, радіоприймачів.
    4. Може легко полагодити зіпсовані прилади, використовувати старі деталі для створення нових виробів, іграшок.
    5. Розуміє причини «капризів» механізмів, любить загадкові поломки.
    6. Любить малювати креслення механізмів.
    7. Читає журнали і статті про створення нових приладів і машин.
    VIII. Рухова сфера
    1. Тонкість і точність моторики.
    2. Розвинута рухово-моторна координація.
    3. Прагне до рухових занять (фізкультури).
    4. Любить брати участь у спортивних іграх і змаганнях.
    5. Постійно процвітає в якому-небудь виді спортивної гри.
    6. У вільний час любить ходити в походи, грати в рухливі ігри (хокей, футбол, баскетбол тощо).
    IX. Сфера художніх досягнень
    1. Виявляє велику цікавість до візуальної інформації.
    2. Виявляє велику цікавість до серйозних занять у художній сфері.
    3. Малюнки і картини відрізняються розмаїтістю сюжетів.
    4. Серйозно відноситься до творів мистецтва. Стає вдумливим і дуже серйозним, коли бачить гарну картину, чує музику, бачить незвичайну скульптуру, красиво і художньо виконану річ.
    5. Оригінальний у виборі сюжету (у малюнку, творі, описі якої-небудь події), складає оригінальні композиції (із квітів, малюнків, каменю і т.д.).
    6. Завжди готовий використовувати який-небудь новий матеріал для виготовлення іграшки, картини, малюнка, композиції, у будівництві дитячих будиночків на ігровому майданчику, у роботі з ножицями, клеєм.
    7. Коли має вільний час охоче малює, ліпить, створює композиції, що мають художнє призначення (прикраса для будинку, одягу і т.д.).
    8. Вдається до малюнка або ліплення для того, щоб виразити свої почуття і настрій.
    9. Любить працювати з клеєм, пластиліном, глиною, для того щоб зображувати події або речі в трьох вимірах у просторі.
    10. Цікавиться творами мистецтва, створеними іншими людьми. Може дати свою власну оцінку і спробує відтворити побачене у своїх роботах.
    X. Спілкування і лідерство
    1. Легко пристосовується до нової ситуації.
    2. Завжди виконує свої обіцянки, відповідальний.
    3. Висока товариськість з оточуючими.
    4. Прагне до домінування серед однолітків.
    5. Однолітки звертаються за порадою.
    Обробка отриманих результатів. Підсумуйте бали за всіма характеристиками всередині кожної «галузі» таланту. Загальну кількість набраних балів усередині однієї галузі розділіть на кількість питань. Для полегшення обробки даних рекомендується використовувати таблицю.
    Коефіцієнт обдарованості за кожною сферою порівняйте між собою. Виділіть 3-4 найвищих показника, і, орієнтуючись на них, спробуйте створювати умови для розвитку здібностей.

Назва сфери Загальна кількість балів (Б) Кількість питань (П) Коефіцієнт обдарованості (К) К = Б/П
І. Інтелектуальна сфера   12  
II. Сфера академічних досягнень   12  
III. Творчість   8  
IV. Літературна сфера   8  
V. Артистична сфера   8  
VІ. Музична сфера   8  
VІІ. Технічна сфера   7  
VIII. Рухова сфера   6  
IX. Сфера художніх досягнень   10  
X. Спілкування і лідерство   5  

 

Корисні посилання
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz