Вівторок, 19.03.2024, 14:05
Вітаю Вас Гість | RSS

Борзнянська ЗОШ І-ІІІ ступенів
імені Христини Алчевської

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 131
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Управлінська діяльність

Тренінг "Як стати успішним"

Мета: активізувати творчий потенціал кожного молодого та досвідченого педагога. вчити діяти та спілкуватися, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень.

Завдання: допомогти  педагогу знайти вихід із будь-якої ситуації, яка може скластися, створити і підкріпити імідж успішного спеціаліста; розвивати вміння короткої самопрезентації; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини.

Об’єднання в групи : вправа «Твій вибір» (вчителі обирають метеликів)                              

- Для ацтеків метелик був символом бога води. Ацтеки вважали, що тільки сині метелики мали доступ до небесних володінь і могли сповіщати бога про необхідність життєдайних дощів на землі.

Для тих, хто вибрав метелика синього кольору, він гарантує життєлюбство.

 

- У Японії метелик – символ щастя. У кожній японській оселі має бути зображення метелика. Коли до помешкання залітає метелик, його мешканці страшенно радіють. Адже це означає, що родині невдовзі пощастить.

Ті, хто вибрав метелик зеленого кольору, будуть відчувати себе щасливими.

- Північноамериканські індіанці черокі вірили, що метелики – це духи вогню, які народжуються в полум’ї і йдуть у полум’я.

Якщо ваш вибір – червоний метелик, на вас очікують нові відчуття та враження.

- У Китаї одним із найулюбленіших танців є „Танок метеликів“. Китайці вірять, що саме метелики приносять людям гарні сни.

Якщо у вас жовтий метелик, очікуйте здійснення хоча б одного заповітного бажання.

  1. Встановлення  правил роботи у групі:

• не перебивати один одного;

 • не оцінювати і не засуджувати жодні висловлювання як погані так і хороші;

• не давати порад, коли цього не просять учасники;

• намагатися дотримуватися теми обговорення;

• брати  активну участь в обговоренні;

• критикувати не людину, а конкретний учинок.

  1. Вправа «Очікування»         

-  Роздаються невеликі аркуші липкого паперу.                                                                                      -   Напишіть, чого саме ви очікуєте від тренінгу.                                                                      Кожен залишає свої записи до кінця тренінгу.

  1. Вправа «Бінго»

 Написати на верхніх та нижніх кінцівках виготовленої власноруч фігурки  позитивні якості кожного члена групи (працьовита, говірка, весела). Представити. Завдяки цій вправі ми познайомилися.

  1. Різні погляди

Роздати кожній групі фотокартку людини, попередньо повідомивши, що це – фото злодія, відомого вченого , дитячого лікаря, заслуженого вчителя, серійного вбивці.  Фото показувати заборонено до кінця вправи. Кожна група описує фото (характер, поведінку, манеру спілкування). На опис людини вплинула установка. Ми живемо в суспільстві, тому так чи інакше прислухаємося до думки інших. Деякі установки ми робимо собі самі, інші нам роблять: керівники, батьки,  колеги. Від цього залежить якими ми бачимо себе та якими нас сприймають оточуючі.

  1. Показ слайду «Мотивація».   Визначення мети мотивації.

Вправа «Для чого я працюю?»

Мета: В процесі проведення даної вправи вирішується завдання осмислення відмінностей в цілях професійної діяльності на початку кар'єри і в процесі накопичення професійного досвіду.

           Присутнім пропонується відповісти на запитання «Для чого ви працюєте?». Заслуховуються відповіді одного представника від групи, який працює до 5 років;  6 - 10 років; 11-15 років; 16- 20 років; більше 20 років.

Здійснюється порівняльний аналіз відповідей.

 Показ слайду «Керівник повинен чути всіх»

  1. Інформаційне повідомлення

Американський психолог Абрахам Маслоу вважає: для того, щоб людина повноцінно прожила своє життя, вона повинна задо­вольняти 5 потреб - нижчі і вищі:

самоактуалізація здібностей, талантів;

повага: визнання й оцінка;

любов і прив'язаність;

безпека;

фізіологічні потреби.

Якщо звузити цей погляд до життя в професії, то щаслива лю­дина та, якій професія дає задоволення цих потреб.

Самореалізація є, звичайно, явищем глибоко індивідуальним. Самореалізація в професії вчителя - теж. Але можливе виділення 4-х основних типів самореалізації педагогів, залежно від складу особистості.

Умовно назвемо їх: Організатор, Предметник, Комунікатор, Інтелігент.

Для організатора важливо реалізувати свою потребу в лідерстві, домінуванні, розкрити свої якості вольової, сильної, вимогливої, енергійної людини. Йому легко вдається організувати позакласні заходи,

він уміє пробудити в учнів дух колективної зацікавленості, ділового співробітництва, відповідальності.

Вчитель-предметник реалізує свій інтелект, глибоке знання свого предмета. Він поважає інтелект і виховує його в учнів засо­бами свого предмета. Це професійно компетентна і творча люди­на, віддана своєму фахові. Для нього виховувати - це навчати, зацікавлювати предметом.

Вчитель-комунікатор реалізує в професії потребу в спілкуванні. Йому цікаві люди, він завжди в курсі проблем їхнього особистого життя. Він доброзичливий, співчутливий, привабливий, високомо­ральний. Його вплив на дітей, насамперед емоційний, через пошук шляхів сумісності з учнем, через особистий контакт. Йому легко зрозуміти особистість учня в цілому, він товаришує з ним.

Вчитель-інтелігент реалізує в професії свою потребу в духов­ності, високоморальності та вихованні цих якостей у дітей. Це людина з високою загальною культурою, високим рівнем інтелек­ту, високими моральними якостями, постійними духовними по­шуками. Його вплив глибоко просвітницький. Він виховує собою, власним прикладом.

Звичайно, не можна говорити, що якийсь тип кращий чи гірший. Кожен має свої переваги й недоліки, кожен необхідний. Кожен учитель через особливості своєї професії виступає і як предметник, і як комунікатор, і як організатор, і як інтелігент. Ми говоримо про особисті особливості, які дають можли­вість із меншими затратами сили й часу здійснювати якусь із цих функцій.

  1. Вправа «Про мене сказали б...»

Мета: відпрацювати в учителів уміння рефлектувати й оцінювати особливості власної професійної спрямованості з по­зиції сторонньої людини.

Хід вправи: педагогам пропонують оцінити особли­вості власної професійної спрямованості в процентному відношенні за своїми спостереженнями і презентувати їх по черзі, продовжив­ши фразу: «Про мене сказали б, що я на (х% організатор; х% пред­метник; х% комунікатор; х% інтелігент)».

  1. Релаксаційне відео.
  2. Вправа «Головні життєві орієнтири»

Мета: допомогти учасникам усвідомити власні життєві цілі та визначити нинішні пріо­ритети свого життя.

 

Ведуча пропонує учасникам кожної групи дати відповіді на запитання:

 

•         Чого ми хочемо досягти (зробити) в житті, починаючи від сьогодні?

•         Що ми хочемо зробити в найближчі три роки в професійній діяльності?

•         Як змінити освіту в Україні на краще?

Для відповіді на кожне запитання відводить­ся по дві  хвилини. За цей час учасники записують якомога більше різних цілей — великих і малень­ких. У своїх відповідях учасники мають бути щи­рими.

Потім з відповідей на кожне запитання ви­бирають по три найважливіші. Отримані дев'ять відповідей є головними життєвими орієнтирами.

Увага! Час від часу необхідно нагадува­ти собі свої цілі. «Нотатки-нагадування» зі своїми цілями можна розмістити там, де їх постійно можна бачити: на робочо­му місці, дверцятах холодильника, в записнику, гаманці тощо. Це допоможе до­сягти поставлених цілей та нагадуватиме про них при визначенні, що — головне, а що — другорядне у вашому житті.

 

  1. Вправа «Скрепки»

Мета: пошук шляхів творчого удосконалення виконання знайомих дій.

Хід вправи: У кожного учасника групи по чотири скрепки.

Перше завдання: якомога скоріше скласти з них ланцюжок (один на кожну групу, використавши всі скрепки). Ведучий фіксує мінімальний та максимальний час, який був витрачений на виконання завдання.

Друге завдання: якомога швидше розібрати ланцюжок. Після виконання завдання учасникам надається 1 хвилина для обговорення та пошуку методів прискорення виконання завдання. Ведучий пропонує повторити виконання завдання, фіксуючи максимальний і мінімальний час. По закінченні другої спроби, результати порівнюються.

Обговорення: Наскільки швидко вдалося виконати вправу вдруге? З чим пов’язане прискорення – з тим, що пройшло тренування чи з тим, що був винайдений більш ефективний спосіб діяльності, чітка координація дій учасників? Наскільки реально спланувати діяльність, розподілити дії?

  1. Вправа «Зіркова година»

Мета: розвиток позитивної складової емоційного компоненту професійної спрямованості.

Хід вправи: Учасникам пропонується виділити 3-5 найбільш характерних для професії педагога радощів (заради чого взагалі живуть представники цієї професії, що для них є найважливішим в житті та роботі). По закінченні запропонованого часу кожна група  розповідає про ті радощі, які вони виділили. Під час обговорення учасники уточнюють, висловлюють свої думки.

  1. Вправа «Професійне "Я"»

Мета: Підвищення самооцінки; гармонізація емоційного стану; розвиток позитивної концепції «Я – педагог».

Хід вправи: На окремому листі пропонується намалювати сонце так, як його малюють діти. У центрі символічно зобразьте свою групу. Біля кожного променя напишіть що – небуть гарне про учасників вашої групи з професійної  точки зору. Задача – написати характеристики якнайкраще. Презентація малюнків.

Підсумки заняття. Слайд «Складові професійного зростання»

  1. Вправа «Рюкзак,  м’ясорубка,  корзина»

Повернімося до наших очікувань. Я пропоную аркушики із записами ваших очікувань покласти в рюкзак, якщо ви взяли на цьому семінарі для себе щось нове, у м’ясорубку – якщо вам потрібно щось обміркувати, і викинути в корзину, якщо вважаєте, що нічого корисного ви не отримали.

   13. Вправа «Аплодисменти»

Ми з вами добре попрацювали. І на завершення я пропоную уявити на одній долоні посмішку, а на іншій – радість. А щоб вони не втекли від нас, їх треба міцно-міцно поєднати в оплески.                         

До нових зустрічей!

Ім`я відправника *:
E-mail відправника *:
Web-site:
Тема листа:
Текст повідомлення *:
Оцінка сайту:
Код безпеки *:

Корисні посилання
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz