Мета проекту: виявити риси обдарованості дітей, удосконалити систему роботи з обдарованими учнями з метою формування творчої особистості та підготовки їх до життя в сучасних умовах.
Завдання проекту:
- створення нового підходу до обдарованих учнів;
- забезпечення ефективного та результативного співробітництва між творчими вчителями та обдарованими учнями;
- створення умов для самовираження особистості в різних видах діяльності;
- стимулювання творчого самовдосконалення учнів завдяки самоосвітній діяльності;
- реалізація індивідуальних, творчих потреб, оволодіння практичними вміннями та навичками дослідницької, наукової діяльності, формування професійних намірів;
- використання нових методик для розвитку творчого потенціалу обдарованих учнів;
- розробка та розвиток технології педагогічної підтримки й супроводу обдарованої дитини.
Напрямки роботи:
«Перші сходинки до самопізнання» (1-4 класи)
«Відкриття й пошук» (5-8 класи)
«Саморозвиток , самовизначення, самоактуалізація» (9-11 класи)
Мета напрямку «Перші сходинки до самопізнання»: забезпечити раннє виявлення обдарованих учнів, створити сприятливі умови для розвитку здібностей особистості.
Мета напрямку «Відкриття й пошук»: сприяти виявленню інтересів та нахилів учнів до науково-дослідницької діяльності, створити оптимальні умови для реалізації творчого потенціалу кожної дитини.
Мета напрямку «Саморозвиток, самовизначення, самоактуалізація»: підготувати учнів до самостійної пошукової роботи, сприяти поглибленню та розширенню знань з базових дисциплін, професійній орієнтації школярів, розкривати потенційні інтелектуальні та комунікативні можливості особистості, виробляти гнучкість застосування знань, умінь, навичок в умовах швидких змін, розвивати навички індивідуальної науково-дослідницької роботи.
Очікувані результати:
- удосконалення системи роботи з обдарованими учнями школи;
- підвищення рівня професійної компетентності вчителів та підготовки їх до роботи з обдарованими дітьми;
- розвиток природної обдарованості учнів, загальнокультурний розвиток особистості, активної життєвої позиції учнів;
- поглиблення та розширення знань учнів з базових дисциплін, формування в них сталого інтересу до певної предметної галузі;
- формування в учнів дослідницької мотивації навчання;
- сприяння свідомому вибору професії;
- підвищення результативності участі учнів у предметних олімпіадах, МАН, конкурсах учнівської творчості.
Шляхи реалізації проекту
Етапи |
Напрямок |
Зміст роботи |
Термін виконання |
І. Підготовчий
|
«Перші сходинки до самопізнання» (1-4 класи) |
1) індивідуальне діагностування дітей; |
вересень- листопад |
2) пізнавально-комунікативна робота з учнями; |
протягом року |
||
3) складання індивідуальних карток учнів з виявленими здібностями та нахилами; |
листопад |
||
4) створення банку даних обдарованих дітей; |
вересень |
||
5) уведення курсів за вибором, факультативів; |
вересень |
||
6) залучення учнів до роботи в гуртках різних напрямків. |
вересень |
||
«Відкриття й пошук» (5-8 класи)
|
1) продовження пізнавально-комунікативної роботи психолога з учнями; |
протягом року |
|
2) уточнення та внесення змін до банку даних обдарованих учнів школи; |
вересень |
||
3) організація роботи гуртків різних напрямків; |
вересень |
||
4) профорієнтаційна робота; |
протягом року |
||
5) організація допрофільного навчання. |
вересень |
||
«Саморозвиток, самопізнання, самоактуалізація» (9-11 класи)
|
1)тренінги особистісного зростання; |
січень-березень |
|
2) організація роботи гуртків, курсів за вибором, факультативів; |
вересень |
||
3) розвиток нахилів, здібностей та обдарованості, потреби у самовдосконаленні та вмінні самостійно здобувати знання; |
протягом року
|
||
4) підготовка та участь учнів у районному, обласному етапах предметних олімпіад, МАН, інших учнівських конкурсах; |
жовтень-лютий |
||
5) розвиток індивідуальних навичок науково-дослідницької роботи учнів; |
протягом року |
||
6) профорієнтаційна робота. |
протягом року |
||
ІІ. Практично-виконавчий етап
|
Для всіх напрямків
|
1) участь у конкурсі знавців української мови, математики; |
листопад, лютий |
2) участь у конкурсах творчих робіт учнів; |
грудень |
||
3) участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру»; |
березень |
||
4) участь у Міжнародному інтерактивному природничому конкурсі «Колосок»; |
листопад, березень |
||
5) участь у Всеукраїнських конкурсах «Puzzle», «Greenwich»; |
січень, лютий |
||
6) участь у Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня»; |
квітень |
||
7) робота в гуртках за вміннями й вибором учнів; |
протягом року |
||
8) робота факультативів, курсів за вибором; |
протягом року |
||
9) участь у І, ІІ, ІІІ етапах Всеукраїнських предметних олімпіад; |
жовтень-лютий |
||
10) участь у предметних тижнях, декадах, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт членів МАН, інтелектуальних конкурсах, спортивних змаганнях; |
протягом року |
||
11) розвиток системи профорієнтаційного самовизначення учнів; |
протягом року |
||
12) індивідуальна робота з обдарованими учнями |
протягом року |
||
ІІІ. Заключний |
Для всіх напрямків |
1) розробка методичних рекомендацій для навчання та розвитку обдарованих дітей; |
березень |
2) випуск методичного посібника «Поради батькам, які виховують обдаровану дитину»; |
квітень |
||
|
|
3) аналіз та удосконалення роботи з обдарованими учнями школи |
травень |