Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|
Проект "Розвиток обдарованості"
Мета проекту: виявити риси обдарованості дітей, удосконалити систему роботи з обдарованими учнями з метою формування творчої особистості та підготовки їх до життя в сучасних умовах.
Завдання проекту:
- створення нового підходу до обдарованих учнів;
- забезпечення ефективного та результативного співробітництва між творчими вчителями та обдарованими учнями;
- створення умов для самовираження особистості в різних видах діяльності;
- стимулювання творчого самовдосконалення учнів завдяки самоосвітній діяльності;
- реалізація індивідуальних, творчих потреб, оволодіння практичними вміннями та навичками дослідницької, наукової діяльності, формування професійних намірів;
- використання нових методик для розвитку творчого потенціалу обдарованих учнів;
- розробка та розвиток технології педагогічної підтримки й супроводу обдарованої дитини.
Напрямки роботи:
«Перші сходинки до самопізнання» (1-4 класи)
«Відкриття й пошук» (5-8 класи)
«Саморозвиток , самовизначення, самоактуалізація» (9-11 класи)
Мета напрямку «Перші сходинки до самопізнання»: забезпечити раннє виявлення обдарованих учнів, створити сприятливі умови для розвитку здібностей особистості.
Мета напрямку «Відкриття й пошук»: сприяти виявленню інтересів та нахилів учнів до науково-дослідницької діяльності, створити оптимальні умови для реалізації творчого потенціалу кожної дитини.
Мета напрямку «Саморозвиток, самовизначення, самоактуалізація»: підготувати учнів до самостійної пошукової роботи, сприяти поглибленню та розширенню знань з базових дисциплін, професійній орієнтації школярів, розкривати потенційні інтелектуальні та комунікативні можливості особистості, виробляти гнучкість застосування знань, умінь, навичок в умовах швидких змін, розвивати навички індивідуальної науково-дослідницької роботи.
Очікувані результати:
- удосконалення системи роботи з обдарованими учнями школи;
- підвищення рівня професійної компетентності вчителів та підготовки їх до роботи з обдарованими дітьми;
- розвиток природної обдарованості учнів, загальнокультурний розвиток особистості, активної життєвої позиції учнів;
- поглиблення та розширення знань учнів з базових дисциплін, формування в них сталого інтересу до певної предметної галузі;
- формування в учнів дослідницької мотивації навчання;
- сприяння свідомому вибору професії;
- підвищення результативності участі учнів у предметних олімпіадах, МАН, конкурсах учнівської творчості.
Шляхи реалізації проекту
Етапи
|
Напрямок
|
Зміст роботи
|
Термін виконання
|
І. Підготовчий
|
«Перші сходинки до самопізнання»
(1-4 класи)
|
1) індивідуальне діагностування дітей;
|
вересень- листопад
|
2) пізнавально-комунікативна робота з учнями;
|
протягом року
|
3) складання індивідуальних карток учнів з виявленими здібностями та нахилами;
|
листопад
|
4) створення банку даних обдарованих дітей;
|
вересень
|
5) уведення курсів за вибором, факультативів;
|
вересень
|
6) залучення учнів до роботи в гуртках різних напрямків.
|
вересень
|
«Відкриття й пошук»
(5-8 класи)
|
1) продовження пізнавально-комунікативної роботи психолога з учнями;
|
протягом року
|
2) уточнення та внесення змін до банку даних обдарованих учнів школи;
|
вересень
|
3) організація роботи гуртків різних напрямків;
|
вересень
|
4) профорієнтаційна робота;
|
протягом року
|
5) організація допрофільного навчання.
|
вересень
|
«Саморозвиток, самопізнання, самоактуалізація»
(9-11 класи)
|
1)тренінги особистісного зростання;
|
січень-березень
|
2) організація роботи гуртків, курсів за вибором, факультативів;
|
вересень
|
3) розвиток нахилів, здібностей та обдарованості, потреби у самовдосконаленні та вмінні самостійно здобувати знання;
|
протягом року
|
4) підготовка та участь учнів у районному, обласному етапах предметних олімпіад, МАН, інших учнівських конкурсах;
|
жовтень-лютий
|
5) розвиток індивідуальних навичок науково-дослідницької роботи учнів;
|
протягом року
|
6) профорієнтаційна робота.
|
протягом року
|
ІІ. Практично-виконавчий етап
|
Для всіх напрямків
|
1) участь у конкурсі знавців української мови, математики;
|
листопад, лютий
|
2) участь у конкурсах творчих робіт учнів;
|
грудень
|
3) участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру»;
|
березень
|
4) участь у Міжнародному інтерактивному природничому конкурсі «Колосок»;
|
листопад, березень
|
5) участь у Всеукраїнських конкурсах «Puzzle», «Greenwich»;
|
січень, лютий
|
6) участь у Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня»;
|
квітень
|
7) робота в гуртках за вміннями й вибором учнів;
|
протягом року
|
8) робота факультативів, курсів за вибором;
|
протягом року
|
9) участь у І, ІІ, ІІІ етапах Всеукраїнських предметних олімпіад;
|
жовтень-лютий
|
10) участь у предметних тижнях, декадах, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт членів МАН, інтелектуальних конкурсах, спортивних змаганнях;
|
протягом року
|
11) розвиток системи профорієнтаційного самовизначення учнів;
|
протягом року
|
12) індивідуальна робота з обдарованими учнями
|
протягом року
|
ІІІ. Заключний
|
Для всіх напрямків
|
1) розробка методичних рекомендацій для навчання та розвитку обдарованих дітей;
|
березень
|
2) випуск методичного посібника «Поради батькам, які виховують обдаровану дитину»;
|
квітень
|
|
|
3) аналіз та удосконалення роботи з обдарованими учнями школи
|
травень
|
|
Календар
« Березень 2024 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|