Субота, 11.05.2024, 22:18
Вітаю Вас Гість | RSS

Борзнянська ЗОШ І-ІІІ ступенів
імені Христини Алчевської

Меню сайту
Історія школи
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 131
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Екологічна освіта та виховання в школі

Екологічна ситуація, яка склалася в світі, настійно вимагає швидкої перебудови мислення людства і кожної конкретної людини, формування екологічної свідомості і екологічної культури. У зв ' язку з цим екологічна освіта і екологічне виховання стають новим пріоритетним напрямком педагогічної теорії і практики. Відповідно Національна доктрина розвитку освіти у 21-му столітті одним із ключових питань системи освіти розглядає питання екологічного виховання. У цій системі особливе місце належить школі - найважливішій ланці становлення особистості.

Одним з найважливіших завдань сучасної школи є підвищення екологічної грамотності учнів, озброєння їх навичками економного, бережливого використання природних ресурсів, формування активної, гуманної позиції у ставленні до природи.

Саме тому найважливішою складовою проблеми, над якою працює педагогічний колектив нашої  школи є формування екологічної культури учнів, рівень якої визначається якістю екологічної освіти і виховання.

Важливу роль в екологічному вихованні і екологічній освіті учнів відіграють екологічні екскурсії, які дають можливість в конкретних умовах спостерігати результати впливу антропогенних факторів на природу і забезпечують встановлення зв'язку між вивченим теоретичним матеріалом і місцевими проблемами довкілля. Вони збуджують інтерес і стимулюють пізнавальну активність учнів у вивченні проблем навколишнього середовища , сприяють розвитку дослідницьких навиків, формують спостережливість у вивченні явищ природи, сприяють закріпленню набутих знань, формуванню екологічної поведінки.

 До того ж природа є джерелом творчої наснаги.     Всебічний і гармонійний розвиток особистості обов'язково включає в себе формування не лише екологічної свідомості, а й екологічного співчуття. Свідченням того є творчі роботи учнів школи (вірші, казки, твори ) після спілкування їх з природою.

У системі позакласної роботи в галузі екологічної освіти і екологічного виховання школярі  мають реальну можливість брати участь у природоохоронних акціях , дослідницькій роботі, творчих заходах, усвідомити себе невід’ємною часткою світу у якому ми живемо. Вони подають приклад молодим, здійснюють своєрідний “лікнеп” серед представників старшого покоління.

         Основними видами  природоохоронної діяльності школи є:

Проведення лекцій з проблем довкілля і охорони природи серед учнів і батьків;

Організація екскурсій;

Розробка та апробація проектів по вивіренню проблем довкілля своєї місцевості;

Організація і проведення конкурсів – виставок малюнків, плакатів, фотографій,  поробок на тему “Довкілля і людина”;

Організація практичної діяльності з охорони природи.

Відповідно до них розробляється комплекс заходів з урахуванням вікових особливостей школярів, і до їх виконання залучається широке коло учнівської молоді.

Особливої уваги в роботі серед учнів школи заслуговують тематичні акції і конкурси: “Звільнимо планету від бруду” з конкурсом на кращу шкільну ділянку в проекті “Прибери планету”. Щорічно в школі проводяться акції “Посади своє дерево”, “Збережи та нагодуй птахів”, в яких беруть участь вчителі , учні і їхні батьки.

Акція “Збережи ялинку” спрямована на формування громадської думки про “ялинкову проблему” шляхом пропаганди заміни ялинок, сосен композиціями з гілок хвойних дерев, що значно скоротить попит на великі дерева. Сама акція має глибоке моральне значення, тому що дозволяє допомогти дітям навчитися бути уважними до хвойних рослин.

Підвищенню екологічної освіти та культури школярів і їх батьків сприяють акції , конкурси і екологічні моніторинги:

“День Землі”;

“День Довкілля” ;

“День захисту дітей”;

“День боротьби зі СНІДом”;

“День відмови від паління”;

“День боротьби з наркоманією і розповсюдженням наркотиків”;

“Дзвони Чорнобиля”.

Екологічна освіта має міжпредметний характер і є безперервним процессом. Для забезпечення ефективної екологічної освіти на уроках біології і хімії велика роль відводиться новим педагогічним технологіям.

Це, зокрема, інтегрально-пошукові групові та рольові ігри – тип екологічних ігор, що базується на проектуванні соціального змісту екологічної діяльності. Їх специфікою виступає ототожнення людиною себе з іншими живими істотами або природними об’єктами;

творча “терапія” – відображення людиною довкілля та почуттів, викликаних ним, засобами мистецтва;

мозковий штурм – форма колективної роботи, яка характеризується спільною спрямованістю мислення на розробку ідей та підходів для вирішення певної проблеми, але не їх оцінку;

імітаційне моделювання – прогнозування і демонстрація природних процесів та фрагментів екологічної реальності шляхом перетворення створеної моделі через особистісну включеність у неї.

Щороку в школі проводиться Бал квітів, Свято осені  (свято хліба), тиждень екологічних знань та виховання учнів, в ході якого найулюбленіший захід для школярів - День здоров'я.

Серед учнівських колективів  найбільш активними в плані природоохоронної практичної діяльності є   учні 9 класу (Макаренко Л.В.), 6-Б класу (Заїка Л.М), 11 класу (Третяк Н,І), 5-А класу (Пилипенко Л.М.)             Серед методичних об'єднань  найактивніші -  методобєднання вчителів  біології, хімії та географії,  методоб'єднання вчителів  початкових класів,  методоб'єднання вчителів  трудового навчання. 

Категорія: Мої статті | Додав: borzna (28.11.2016)
Переглядів: 432 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Корисні посилання
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz